Páginas
▼
domingo, 16 de septiembre de 2012
Judy Dent + AVUS Track + F. C. Gundlach + 1962
F.C. Gundlach es reconocido como el mas importante fotografo de moda en la Alemania del Este de la postguerra . su trabajo destaca por su perfecta ejecucion, puesta en escena, finura técnica, asi como una gran intuicion para la comunicacion visual de la moda.
via: http://www.fcgundlach.de/
F.C. Gundlach is regarded as the most important fashion photographer of West Germany’s early post-war period. His work stands out for its perfect craftsmanship, technical finesse and artful staging, as well as a strong sense for communicating fashion visually.
F.C. Gundlach’s photographic approach can be described most concisely as an epigrammatic style. Reduced to the essentials, clear and economical in structure and prioritizing the precision of communication, his images meld emotional and rational elements in a unique visual language. Sensual and formal factors balance each other out. The photographer’s feel for the material qualities of his motifs is as pronounced as his sense for the construction of images. Portraits, fashion photos, photojournalism and architectural photos are all characterized in equal measure by the quest for coherent visual architectures.
Since the mid 1960s the 28 mm-wide-angle lens is his preferred means of expression. It allows a closer proximity to the models, a more intense interaction in such a way that he can look through the viewfinder while ‘smoothing a wrinkle with his hand’ at the same time. F.C. Gundlach points out that the wide-angle lens also offers a ‘sharper perspective and a higher depth of field.’
El AVUS (siglas de Automobil-Verkehrs- und Übungs-Straße) es un autódromo ubicado al sudeste de Berlín, Alemania. Compuesto por dos largas rectas conectadas por dos horquillas, actualmente se encuentra inactivo desde 1998 y forma parte de la Autobahn A115.
El proyecto del circuito, a cargo del Automóvil Club de Alemania, surgió en el año 1907. Luego de varias demoras por problemas de financiamiento, el AVUS se inauguró en septiembre de 1921. El AVUS albergó el primer Gran Premio de Alemania, disputado con automóviles de Gran Turismo en el año 1926.
Originalmente, la pista se componía de dos rectas unidas por dos curvas amplias y chatas, que se circulaba en sentido antihorario. Pero dado el enfrentamiento entre los circuitos de AVUS y Nürburgring, la curva norte fue rediseñada en 1937 al agregarse un peralte de 43º. Debido a que no había ninguna barrera en la parte superior, muchos pilotos de carreras murieron al perder el control de su vehículo y volar por encima del muro. Durante el gobierno nacionalsocialista alemán, la curva sur fue demolida para unir ambas rectas a la red de autopistas.
Después de la segunda guerra mundial, se volvió a correr en el AVUS en una versión reducida a 8.300 metros. La Fórmula 1 compitió por única vez en ese lugar el Gran Premio de Alemania de 1959. Después de que varios pilotos sufrieran accidentes en la curva norte, ésta también se demolió en 1967. Desde entonces y hasta 1998, el AVUS albergó carreras del Deutsche Tourenwagen Meisterschaft y la Fórmula 3 Alemana en versiones del trazado recortadas, con chicanas y curvas sin peraltes.
via: http://es.wikipedia.org/wiki/AVUS
The Automobil-Verkehrs- und Übungsstraße (Automobile traffic and training road), better known as AVUS, is a public road that was also used as a motor racing circuit. It is located in the south-western districts of Berlin, Germany, between Charlottenburg and Nikolassee, and is nowadays an important part of the public highway system, as Bundesautobahn 115.
While normal for a road, it is unusually shaped for a race track as it is essentially just two long straights in the form of a dual carriageway, with a hairpin corner at each end. The north curve featured a steep banking from 1937 to 1967. While the original layout was 19 km long, the southern turn was moved several times, to shorten the track to 8.3 km, then 8.1 km without the banking, 4.8 km and finally 2.6 km.
via: http://en.wikipedia.org/wiki/AVUS
No hay comentarios:
Publicar un comentario